mBank – pierwszy bank wirtualny. Czy warto?
mBank to pierwszy internetowy bank w Polsce. Powstał w listopadzie w 2000 roku. Jest częścią BRE Banku. SAW 2001 roku uzyskał miliard depozytów, a rok później 150 tysięcy osób korzystało z usług banku. Pierwszy kiosk mbanku powstał w 2003 roku w Łodzi. W 2004 roku wprowadzona dla klienta propozycję kredytu gotówkowego, następnie usługi maklerskie Makler oraz wirtualnego operatora komórkowego.
W 2007 roku przygotowano ofertę dla kierowców w postaci Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych. Rok później pojawiły się karty chipowe, następnie lokaty strukturyzowane oraz opcję dokonywania wpłat gotówkowych w Żabce i Freshmarket. Ponad roku temu wprowadzono możliwość zawierania kredytu przez telefon.
Obecnie mBank jest największym bankiem internetowym oraz trzecim bankiem detalicznym. Posiada 2,7 miliona klientów. Codziennie z usług korzysta 400 000 użytkowników. W ciągu godziny pojawia się 33 nowych klientów. W ciągu miesiąca strona ma 18,5 mln wizyt. Od czterech lat bank prowadzi działalność także na Słowacji i Czechach.
Mbank swoje usługi kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak również przedsiębiorstw. Osoba indywidualna może skorzystać z czterech opcji kont osobistych., czyli: eKonto -internetowe konto osobiste, eKonto z Internetem w sieci Play, eKonto – konto dla młodych (dla osób w wieku 18 do 25 lat) oraz izzyKONTO – pierwsze konto osobiste (dla osób w wieku od 13 do 18 lat).
Ponadto można skorzystać z kont oszczędnościowych: Emax Plus( próg od 200 000 złotych) i Emax 1% , kont walutowych lokat i polisolokat. Również dla klientów chcących zainwestować mBank przygotował ofertę w postaci eMakler, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych czy Portfel. Natomiast osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą skorzystać z kont firmowych, rozliczeniowych, czy też walutowych oraz lokat czy kredytów.
Czy warto zakładac tu konto firmowe? mam w innym banku i chcialbym przeniesć
Mam u nich konto no i bank w porzadku. Opłaty niskie.Tylko z dodzwonieniem sie na infolinie czasami jest ciezko. Raz ponad 15 minut probowałem sie dodzwonic bo chcialem zmienic podany numer telefonu. Porazka troche jak dla mnie.
Proponuje napisać w takiej sytuacji reklamacje i uwzględnić zwrot kosztów za połączenie telefoniczne. Wysyłając dokładną datę, czas i koszt połączenia. Zwracają w ciągu tygodnia na któreś z Twoich kont.
Ludzie powinni to zacząć robić masaowo, może wreszcie poprawią jakość obsługi klienta na mLinii zamiast udostępniać bezużyteczne czaty z gimnazjalistami jako ekspertami bankowości
Ja mam u nich konto osobiste od dwoch lat no i jest spoko. Tanie w utrzymaniu to najwazniejsze. Teraz musze załozyc konto firmowe no i mysle tez o mbanku i dlatego jakby mogl sie wypowiedziec ten co ma takie konto u nich. Czytałem ze jest drozsze w utrzymianiu prawda to? a i jak z zakladaniem? tak samo to wyglada jak przy osobistym czy wiecej jest procedur?
Piotrek ja ostatnio załozylam u nich konto firmowe. Nie było z tym jakis duzych problemow, a koszty utrzymania sa moim zdaniem nisze niz sporej czesci innych bankow
chciałbym założyć konto mojemu synowi. Ma 14 lat. I stąd moje pytanie. Miał ktos to konto izzy? Jakie są warunki? I czy się oplaca?
Nie polecam konta dla dziecka. Moja córka miała założone konto. Korzystała z niego . Były wpływy przelewy płatności kartą do pewnego momentu, aż pracownik banku stwierdził że zablokuje jej konto bez wiedzy i zgody ani jej ani mojej. Po telefonie na infolinię pracownik banku ze mną jako rodzicem powiedział że nie będzie rozmawiał ponieważ chce rozmawiać z właścicielem konta a więc dzieckiem 15 letnim. Po prawie godzinnej konwersacji i proście córki o odblokowanie konta Pan powiedział że odblokuje jej konto pod warunkiem, że bierze na siebie odpowiedzialność utraty środków z konta. I moje pytanie jest takie czy dziecko 15 letnie samo podejmuje decyzje w banku ?
Mam wrażenie, że te wszystkie komentarze na tej stronie napisała jedna osoba, bo ich brzmienie jest tak ograniczone umysłowo, że aż specyficzne.
Ludzie po co wy pytacie o koszty czy opłacalność. Opłacalność to pojęcie indywidualne – dla jednego opłacalność banku mierzona jest inaczej.
Po co pytacie o ceny? Dostępne są taryfy opłat i prowizji w każdym banku wystarczy trochę wysilić leniwe mózgi i parę pary kliknąć myszką. Poza tym opłaty się zmieniają, a do tego jestem pewien, że 90% klientów zna jedynie miesięczną opłatę za kartę czy ubezpieczenie. O innych opłatach a tymbarskiej pośrednich nie mają pojęcia…
ogarnijcie się zamiast pisać głupoty.
Są tutaj osoby korzystające z oferty mbanku? Ciekaw jestem co sądzicie jeśli chodzi o karty kredytowe? Czy warto brać tam coś takiego bo opinie o tym mbanku nie są nawet takie złe, ale jakoś o kartach nie może nic znaleźć.
Według mnie warto bo można zadłużenie z karty rozłożyć sobie na raty i wtedy jest sporo niższe oproicentowanie, mnie to się opłaca.
Ej dobra, a co myślicie o tym żeby założyć konto tradycyjne do płacenia za zakupy online w mbanku? Drogo tam mają bo przeglądam opinie i nic nie ma na ten temat.
Gneralnie takie zwykłe konto jest praktycznie bez opłat. Masz tam jakiś opłaty za szybkie przelewy, ale zwykłe są darmowe. Z prowadzenie konta jak na razie też się nie płaci.
Gneralnie takie zwykłe konto jest praktycznie bez opłat. Masz tam jakiś opłaty za szybkie przelewy, ale zwykłe są darmowe. Z prowadzenie konta jak na razie też się nie płaci.
Płaci się tylko za kartę do konta jak chcesz, z tego co pamiętam to chyba 2zł miesięcznie, ale jak robisz miesięcznie kartą zakupy na więcej niż 100zł to wtedy opłata jest anulowana.
Czy się opłaca rozkładać zadłużenie z karty kredytowej mbanku na raty? Według mnie to jakieś oszustwo bo przecież co się na tym zyskuje? Chyba tylko wyżśze opłaty bo wtedy to zwykły kredyt.
No nie kolego, właśnie według mnie to jest dobra sprawa w mbanku. Jak rozkładasz zadłużenie z karty na raty to nie masz większych opłat, a spada oprocentowanie bo wtedy właśnie masz zwykły kredyt i to nie musisz żadnych zaświadczeń dawać. Mnie to się podoba.
Oczywiście ze warto ale zamknąć jeśli ktoś otworzył.Arogancja pracowników przekracza wszystko.Dyspozycje zamknięcia rachunku złożyłem 10lat wcześniej.Po 10 latach przez przypadek się dowiaduje iż konto jest dalej aktywne. Na telefonicznie nikt nie chce rozmawiać na ten temat.W placówce pani stwierdziła że nie udzieli żadnej informacji bo mam nadpęknięty dowód osobisty.Przestrzegam także nad kupnem ubezpieczania komunikacyjnego możliwość wyegzekwowania czegokolwiek w przypadku szkody jest praktycznie zerowa. SKANDAL
Od 146 dni nie mogą rozwiązać problemu z wyświetlaniem historii zakupów jednostek funduszy inwestycyjnych. Ten problem rozwiązałby pierwszy lepszy maturzysta w ciągu 5 minut. Widać zatrudniają niekompetentnych pracowników i jeszcze im płacą. ŻENADA.
Nie warto zakładać konta w tym banku. Jestem wieloletnim klientem, z Multibanku byłam bardzo zadowolona, teraz jest coraz gorzej, obsługa niekompetentna i niegrzeczna, oferty dla klientów marne. Dzisiaj również mam problemy z tym bankiem. Przez niedopatrzenie wysłałam przelew na zbyt dużą kwotę. Nie mogę wycofać przelewu w systemie transakcyjnym, ponieważ wymagane jest potwierdzenie operacji przez wpisanie kodu wysłanego na nieaktywny nr telefonu. Przelew wysłałam bez potwierdzenia, ponieważ odbiorca znajduje się na liście przelewów zdefiniowanych. mLinia odmawia mi pomocy, ponieważ nie mam aktywnego dostępu telefonicznego, nie chcą również takiego dostępu założyć. Jedyne co podobno mogą zrobić, to wysłać pakiet korespondencyjny z aktywacją kanału, który przyjdzie za około 10 dni. Rozmawiałam z kilkoma konsultantami, zawsze dostaję tą samą odpowiedź. Nie mogę również złożyć skargi, ponieważ nie mam aktywowanego dostępu telefonicznego. Sytuacja nie do pomyślenia, nie mam słów do tego co się dzieje. Za każdym razem odpytują mnie o wszystkie dane, łącznie z imionami rodziców, nr pesel, nr klienta itp. a na koniec mówią, że wysyłają pakiet korespondencyjny, który przyjdzie za 10 dni, a przelew zostanie zrealizowany o 6 rano i nie mam żadnej możliwości wycofania go, a bank odmawia pomocy. Wszystkie rozmowy z mLinią są nagrywane. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Jestem zrozpaczona, najwcześniej oddziały są otwierane o 9, a przelew wyjdzie o 6. Odradzam korzystanie z usług tego banku. Jestem wieloletnim klientem, z Multibanku byłam bardzo zadowolona, przez ostatnie lata obsługa jest coraz gorsza. Jeżeli ktoś ma jakąś radę, to bardzo proszę o pomoc.
Zdecydowanie nie polecam, brak jakiegokolwiek kontaktu za specjalistą który nie zna sprawy a wydaje opinie, od 3 dni próbuję załatwić sprawę. Kiedyś to chociaż można było porozmawiać z kimś kompetentnym teraz na infolinii piszę się odwołania, które są rozpatrywane na szybko i bez jakiejkolwiek wiedzy w temacie.
Moja ocena nie będzie odosobniona, tragedia. Jeżeli ktoś nie wieży niech spróbuje założyć konto w oddziale, życzę szerokiej drogi. Ja odsiedziałem 0,5 godz i nawet :pies z kulawą nogą” się mną nie zainteresował. Tak się załatwia klientów w mbank-u.