Bankowość internetowa – jak korzystać z niej bezpiecznie?
Polacy dosłownie pokochali korzystanie z bankowości internetowej, co doskonale obrazują różnorodne statystyki jej wykorzystania. To już nie tylko logowanie się na konta przez przeglądarkę internetową, ale przede wszystkim wykonywanie wielu operacji z wykorzystanie aplikacji mobilnych na nasze smartfony. Bardzo chętnie robimy także zakupy przez internet, płacąc z wykorzystaniem prostych systemów płatności. Wszystko to jest wygodne, pozwala nam zapomnieć o staniu w kolejkach w oddziałach bankowych, a do tego jeszcze oszczędzać pieniądze, gdyż zakupy internetowe są przecież tańsze. Nie ma jednak róży bez kolców. Korzystając bowiem z bankowości internetowej czy mobilnej musimy mieć się mocno na baczności.
Złodzieje są coraz bardziej zmyślni
We wpisie:
Statystyki wyraźnie pokazują, że w ostatnich latach drastycznie spadła liczba kradzieży pieniędzy w sposób tradycyjny, ale to niestety wcale nie oznacza, że złodzieje dali sobie po prostu spokój i wzięli się za normalną pracę. Wręcz przeciwnie, unowocześnili się. Znamy wiele przypadków spektakularnych kradzieży pieniędzy z kont właśnie za pośrednictwem internetu. Co ciekawe w większości przypadków nie jest to wina źle zabezpieczonych systemów bankowych, ale nieodpowiedzialności samych klientów banków. Jak uchronić swoje pieniądze przed kradzieżami?
Bezpieczne połączenia
Przede wszystkim unikajmy logowania się do kont bankowych w niezabezpieczonych sieciach wi-fi. Jeśli chcemy sprawdzić stan konta to tylko na standardowym połączeniu komórkowym bądź na sieci wi-fi w domu czy u znajomych. Niezabezpieczone sieci mogą być w pełni monitorowane przez złodziei, a do pierwszy krok do utraty pieniędzy.
Podszywanie się pod strony
Korzystając z bankowości internetowej zawsze sprawdzajmy czy połączenie jest szyfrowane, a sama strona ma aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Coraz częściej mamy przypadku stron łudząco podobnych do tych bankowych, które służą tylko wyłudzeniom danych dostępowych do kont.
Nigdy nie podawać żadnych danych
Zmorą współczesnych czasów jest podawanie danych dostępowych do kont bankowych. Warto raz na zawsze zapamiętać, że bank nigdy, w dosłownie żadnym wypadku nie poprosi o dane dostępowe. Dlaczego tak się dzieje? Pracownik ma dostęp do całego systemu i może sprawdzić wiele informacji po zwykłym podaniu danych osobowych. Nie reagujmy więc na żadne maile czy telefony. Jeśli mamy podejrzenia to zawsze warto zadzwonić do swojego banku i poprosić o wyjaśnienie.
Dziwie się ze sa ludzie, którzy wlatują do darmowego wifi i korzystają sobie z banków, no naprawdę nie potrafie tego zrozumieć.
Najdziwniejsze dla mnie jest to, ze ludzie tak chętnie podaja te swoje dane dostepowge, chcialnbym się wcielić chociaż raz w takiego jegomościa i po prostu zobaczy co on sobie myśli
Ja naleze do tradycjonalistów, nie ma to jak isc po gotoweczke do banku czy tam otworzyć sobie lokate.
Najgorzej, ze każdy myśli ze jego to nie dotyczy, a później jes budzenie się z reką w nocniku…